Az iskola korunk társadalmában ; A német együttes iskolai (Gesamtschule) modellek és a nemzetközi fejlődés ; Nagyvárosi nevelés az 1970-es években ; A 20. század negyedik negyedének megalapozó nevelése ; Tanítási terv az emberré nevelő iskola számára ; A nevelés és az intelligencia fogalma ; Az alkotó gondolkodást segítő pedagógia felé ; Elméleti és gyakorlati tanulmányok az értelmi nevelés köréből ; A problémamegoldó tanítás elméletének vázlata ; Olvasás és gondolkodás ; A megismerést segítő pedagógusviselkedés ; Hogyan értékelhetők a tantervek? ; Szelekció és orientáció a felsőoktatásra való tekintettel ; Hogyan értékelik a tanárok tanulóikat? ; Az elsajátításhoz vezető tanulás és a mérés problémái ; Az irodalmi művekről készülő dolgozatok elemeinek áttekintése ; A falusi környezeti hatások és a gyermekek fejlődése Thaiföldön ; Usha - egy szabályosan fejlődő indiai gyermek viselkedésének elemzése ; A Skót Pedagógia Kutató Tanácsban kifejtett tevékenységeimről ; Az Iráni Pedagógiai Kutatóintézet tevékenysége ; Az International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) tevékenysége
Alcím:
a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye