Alighanem hamar fontossá váló kötettel gazdagodhat az Ünnepi Könyvhéten minden kis- és nagygyermekes vagy leendő szülő, de akár azok is, akik rokonaik, barátaik gyermekének lelkivilágába szeretnének betekintést nyerni. Emellett pszichológusok, szociológusok és más szakemberek számára is érdekes
[>>>]
Alighanem hamar fontossá váló kötettel gazdagodhat az Ünnepi Könyvhéten minden kis- és nagygyermekes vagy leendő szülő, de akár azok is, akik rokonaik, barátaik gyermekének lelkivilágába szeretnének betekintést nyerni. Emellett pszichológusok, szociológusok és más szakemberek számára is érdekes lehet neves kollégáik véleménye és tapasztalatai a gyermeknevelésről, melyek eredetileg a Waldorf Pedagógiai Intézet előadás-sorozatának keretében hangzottak el. A tíz szerző tizenegy műve - két írással Vekerdy Tamás a "duplázó" - a gyermeklélektan változatos tájaira vezeti el olvasóit. Bácskai Júlia példabeszélgetésekkel gazdagítva segít a szülőknek a gyermek felvilágosításának útvesztőiben. Dr. Futó Judit az agresszió megelőzésének és fékentartásának szelíd, de hatékony eszközeit mutatja be. Gyarmathy Éva a magatartás- és tanulási zavarok kapcsán mutat rá, mit tanulhatunk mi magunk gyermekeinktől. Herczog Mária a családi nevelés fontosságára és módszereire hívja fel a figyelmet. Karkus Ottó a mozgás, a testnevelés jelentőségét emeli ki a "testileg egészséges, lelkileg szabad, szellemileg tiszta" ember formálásában. Kökéndy Ákos az iskolai (biológia- és főleg kémia)tanítás változatosabbá tételét, a tanulás megszerettetésének lehetőségét hangsúlyozza. Mesterházi Zsuzsa tizennyolc év gyógypedagógiai tapasztalat gyümölcséből válogat, melyet jórészt tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek körében szerzett. Vekerdy Tamás egyik írása a kamaszkori útkeresésről, az elszakadás, le- és elválás nehézségeiről szól, melyek a szülőt is mélyen megviselhetik; míg másik értekezése az érzelmi intelligenciát emeli az IQ-val legalábbis azonos fontossági szintre. Reinhard Wallmann egy Waldorf-iskola konfliktusairól és azok megoldásainak lehetőségeiről ír, melyek éppúgy sokfélék és sematizálhatatlanok, mint maga az oktatás egy alternatív intézményben. Sam Betts és Kulcsár Gábor végezetül művészet és oktatás összekapcsolódását szorgalmazza művészi oktatássá minél több iskolában, a játék, a közös munka, a szociális érzékenység kifejlesztése révén.
[<<<]