Opera vagy operett? Nem számít, hova soroljuk Offenbach utolsó, befejezetlenül maradt dalművét, a csupa fülbemászó dallamból felépített Hoffmann meséit. A "Kán-kán"-ról elhíresült zeneszerzőről kevesen tudják, hogy kiváló csellista is volt, aki kamarazenében kifejezetten színvonalasat alkotott.
[>>>]
Opera vagy operett? Nem számít, hova soroljuk Offenbach utolsó, befejezetlenül maradt dalművét, a csupa fülbemászó dallamból felépített Hoffmann meséit. A "Kán-kán"-ról elhíresült zeneszerzőről kevesen tudják, hogy kiváló csellista is volt, aki kamarazenében kifejezetten színvonalasat alkotott. Ihletője és címszereplője az az E. T. A. Hoffmann, a fantasztikum egyik nagyatyja, aki kétségtelenül olyan történeteket szolgáltatott, amelyek a 19. század operaszínpadaira kívánkoztak. Kiderül mindez a cselekményről és az opera keletkezés- és fogadtatástörténetéről szokás szerint részletesen tájékoztató, eltalált illusztrációkkal és idézetekkel teli kötetből. A szokásos CD-melléklet felvételein számtalan kiemelkedő teljesítményt hallhatunk, mindenekelőtt a címszerepet alakító Plácido Domingóét, de sok más mellett Luciana Serra és Geraint Evans számai is emlékezetesek a Georges Prétre dirigálta Londoni Covent Garden kíséretében. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]