társadalmi élet kulturális összefüggései ; kulturális összefüggések a társadalmi életben ; társadalomszociológia ; civilizáció, elmélet ; politikatudomány ; tudásszociológia ; kulturális antropológia ; antropológia, kulturális
A 2010-ben Kevin Systrom és Mike Krieger által alapított, majd két évvel később a Facebook által felvásárolt Instagram valahogy olyan mértékben, olyan forradalmi módon alakította át világunkat, mint tíz évvel korábban maga a Facebook. Egy fényképek és rövid videók megosztásán alapuló közösségi
[>>>]
A 2010-ben Kevin Systrom és Mike Krieger által alapított, majd két évvel később a Facebook által felvásárolt Instagram valahogy olyan mértékben, olyan forradalmi módon alakította át világunkat, mint tíz évvel korábban maga a Facebook. Egy fényképek és rövid videók megosztásán alapuló közösségi hálózatról van szó, melynek ma már több mint egymilliárd felhasználója van – magánszemélyek, közszereplők, vállalatok és civil szervezetek egyaránt. Az alkalmazás immár annyira összefonódik mindennapi életünkkel, hogy a vállalat története sem különíthető el ránk gyakorolt hatásaitól. Az Instagram (röviden egyszerűen csak Insta) eszköz lett, mely a kultúrára gyakorol hatást, a relevanciát méri – az iskolákban, a közös érdeklődésen alapuló közösségekben, az egész világon. Hírességek, influenszerek tudatosan használják a közösségi felületet, hogy követőkre tegyenek szert, és természetesen a cégek is igyekeznek minél inkább kihasználni ezt a lehetőséget. De vajon hogyan is indult az Instagram? Mi volt a cégalapítók célja? Milyen fontos változások történtek később? Hogyan történt a 2012-es felváráslás? Mi mozgatta a Facebookot, és annak vezérigazgatóját, Mark Zuckerberget az egymilliárd dolláros üzleti tranzakcióra? Milyen tőkeemelések, vezetőváltások kísérték a cég történetét? Milyen hatást gyakorolt a cégre a Facebook üzleti modellje, s milyen konfliktusokat generált? Milyen szerepe volt az Instának a Cambridge Analytica-botrányban és Zuckerberg szenátusi meghallgatásban? Miként zajlott a cégvezetők 2018-as távozása? Hogyan forgatta fel gyökerestül életünket, szokásainkat, kapcsolatainkat, üzletpolitikánkat az Instagram? Hogyan is használják ezt a felületet az influenszerek arra, hogy befolyásolják: mit eszünk, mit iszunk, mit hordunk? Ezekre a kérdésekre keresi a választ Sarah Frier technológiai újságíró, aki régóta foglalkozik a Facebookkal és az Instagrammal, s számos interjút készített, hogy a bennfentesek szemével is be tudja mutatni „a nagy Instagram-sztorit. A kötetet jegyzetek, valamint név- és tárgymutató zárja. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]