A pedagógia távlati kutatási terve ; Tanulási elméletek és törvények - pedagógiai módszerek ; A tantervtől a módszerig ; Az oktatás módszereiről ; Gondolatok és kísérletezések az oktatás programozásával kapcsolatban ; Az oktatási folyamat metodikai problémái a pedagógia egyetemi oktatásában ; A pedagógus és a módszerek szerepe az óra jellegének meghatározásában ; A házi feladatok didaktikai problémái ; A csoportfoglalkozások lehetőségei és főbb formái az általános iskola 1-4. osztályaiban ; A kifejezőképesség fejlesztésének módszereiről ; "Tartalom" és "forma" a történelemtanításban ; Az orosz nyelvi jártasságok és készségek fejlesztése gimnáziumi tankönyvi olvasmányok alapján ; A számonkérés, értékelés, osztályozás az idegen nyelvek iskolai oktatásában ; Dolgozók matematika-tanulásának programozása ; A "kutatómódszer" pedagógiai hatékonyságának megállapítására irányuló vizsgálatok a kémia tanításában ; A gimnáziumi technológia-tanításban szereplő szemléltető eszközök tervezésének és felhasználásának elvi kérdései ; Az üzemi gyakorlati oktatás módszereiről ; A szakmai előképzés metodikájának kérdése és időszerű kutatási feladatai ; Műveleti fokozat és jártassági szint a papírnyírásban
Alcím:
a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye